Будь-який поважаючий себе автомобіліст знає, що таке ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) і якими неприємностями загрожує його обрив.

Років двадцять тому в автомобільних двигунах застосовувався в основному ланцюговий привід ГРМ і поява замість ланцюга ременя викликало у багатьох недовіру. Сьогодні навпаки, ланцюговий привід виробники стали менше використовувати, а зубчастий ремінь став звичайним атрибутом автомобіля.

ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ РЕМЕНЯ ГРМ 

Чим же такий хороший зубчастий ремінь, який зумів «відвоювати» місце у ланцюга? Основні його переваги - це невисокий шум під час роботи, простота конструкції, невелика вага.

ремінь газорозподільного механізму

На жаль, є і недоліки і основний мінус - це те, що ремені рвуться, тобто їх довговічність набагато нижче, ніж ланцюга.

Крім того, ремені газорозподільного механізму іноді перескакують на зубцях і тоді двигун не може працювати нормально або взагалі не запускається. Зважаючи таких властивостей ременів ГРМ, основним засобом від таких неприємностей служить профілактика, тобто своєчасна заміна ременя.

Зазвичай вони служать 60 000 км на вітчизняному авто або 100 000 км пробігу на іномарці, загалом на кожній машині по-різному, дивитися треба в інструкції конкретного автомобіля.

Що може трапитися, якщо відбудеться обрив ременя ГРМ 

А якщо все ж ремінь обірвався? Наслідки такої поломки зазвичай залежать від конструкції мотора.

Іноді буває досить просто замінити ремінь, але часто при обриві ременя ГРМ, розподільний вал (або вали) зупиняються, а колінвал за інерцією ще обертається, в результаті поршень стикається з клапанами.

Підсумком такої «зустрічі» може бути загин клапанів, що забезпечує демонтаж головки блоку циліндрів і відповідний ремонт із заміною клапанів. Можуть лопнути напрямні втулки клапанів, що загрожує заміною головки блоку циліндрів. Іноді після обриву ременя газорозподільного механізму руйнується навіть поршень.

при обриві ременя грм

Наслідки для двигуна після обриву ременя ГРМ

Для дизельного двигуна, обрив ременя ГРМ веде до ще більш важким поломок. У таких двигунів в положенні поршня у ВМТ, клапана майже не мають ходу, тому руйнуються і штовхачі, і распредвал, деформуються шатуни. Іноді доводиться ремонтувати навіть блок циліндрів.

ЯК УНИКНУТИ обриву ременя ГРМ

 

Основні причини обриву ременя ГРМ - це:

знос або «старість» ременя;

попадання на нього бруду і масла;

потрапляння під зуби сторонніх предметів;

заклинювання коленвала, помпи, розподільного вала;

відпускання натягував ролика.

як уникнути обриву ременів грм

Обрив ременя ГРМ

Як вже говорилося, основний спосіб уникнення неприємностей, пов'язаних з обривом ременя ГРМ - своєчасна його заміна.

Зазвичай ремені газорозподільного механізму змінюються заздалегідь, не виробивши повністю свій термін служби. Крім того, потрібно стежити за станом ременя і при найменшому підозрілому шумі з його боку потрібно з'ясувати причину, і усунути її.

Ремінь, при установці повинен бути правильно натягнутий, він не повинен провисати і не повинен бути перетягненим. Не сподівайтеся, що ремінь з часом приробиться, навпаки, корд ременя має свою межу розтягування і, врешті-решт, порветься.

Слідкуйте за станом сальників, не допускайте попадання масла на ремінь, ремінний привід треба намагатися тримати в чистоті. Не заводьте автомобіль «з штовхача». Різкі ривки, неминучі при такому способі, ремінь ГРМ особливо не любить.